Munkeröds Floristutbildning Logo

KREATIVA SAMARBETEN

Fotograferingar med blommor i fokus

Vi är glada och stolta över våra samarbeten som gör att vi kan fortsätta att sprida inspiration, och visa på möjligheterna med floristyrket. Genom dessa uppdrag får eleverna proffsiga referensbilder till sina portfolios som de kan visa för potentiella arbetsgivare.

Sommarfotografering med Oak's Weddings och Avenue Modeller

Bohemiskt Skogsbröllop

Munkeröds Floristutbildning, bröllopsfotograferna Oak’s Weddings, modellagenturen Avenue Modeller samt en make-up-artist sammanstrålade i Göteborg för att skapa bröllopsinspirerade foton.

Temat var ”bohemiskt skogsbröllop” och tanken var att skapa en drömsk och ljuvlig stämning. Påbyggnadsklassen i Göteborg hade gjort samtliga bröllopsbuketter och kreationer prydda i blommor som kransar, ett paraply och en blomsterklänning.

Modeller: Axelia, Sigrid och Sandra från Avenue Modeller
Make-up: Frida Mårtensson på
fridamartensson.com

Fotografer: Micke och Mikaela på oaksweddings.com

Bohemiskt Bröllop Florist
Examensarbete Floristutbilding

Examensarbete i samarbete med Fröken Blomma

Dekorativt Bröllop

Blommor är effektfulla när det gäller att skapa en dekorativ dukning. Till detta bröllop konstruerade våra elever, tillsammans med Sissel från Fröken Blomma spektakulära fluffiga moln och grönskande valv.

Florister: Elever från Munkeröds påbyggnadskurs i samarbete med frokenblomma.se

Fotograf: Erika Linnéa på erikalinnea.com

Vinterfotografering med Oak's Weddings på Liseberg

Sagolikt Vinterbröllop

Munkeröds Floristutbildning och Oak’s Weddings sammanstrålade kring temat ”sagolikt vinterbröllop” och inspirationsbilderna togs på Liseberg – vid granar, slädar och karuseller.

De åtta vinterbuketterna gjordes av påbyggnadsgruppen i Göteborg och tillsammans med fotografer, lärare och modeller i bröllopsklänningar från 40 till 60-talet skapades vintermagi i kärlekens tecken.

Fotografer: Micke och Mikaela på oaksweddings.com

Florist Liseberg
Gravidfotografering Blommor

Sommarblomster med Victoria Rennerståhl
Gravidfotografering

En underbar dag då eleverna var både modeller och florister till varandra.

Fotograf: Victoria Rennerståhl

Floristutbildning Göteborg

Temafotografering med Angeica Hvass på Rödasten

Gröna hårkreationer

En spännande dag ute på Röda Sten med temaprojekt, där våra elever fått möjlighet att skapa fina foton till sina CV:n.

Fotograf: Angelica Hvass på angelicahvass.com

Makeup: Frida Mårtensson på fridamartensson.com

Floristutbildning Göteborg

Vinterfotografering med Angelica Hvass på Liseberg
Boho/vintage bröllop

Fotografer, stylister, makeupartiser och florister - tillsammans gör vi underverk. Brudparet gjorde en enastående insats i kylan på Liseberg och vi är stolta över våra elevers fina arbeten.

Fotograf: Angelica Hvass på angelicahvass.com

Makeup: Frida Mårtensson på fridamartensson.com